zondag 19 september 2010

Vrijwillig vrijwilliger af


Ik heb de functie als voorzitter van de waterpolo commissie neergelegd. Ik zag bij aanvang van dit nieuwe seizoen geen andere mogelijkheid.

Het afgelopen jaar is een aantal mensen bereid gevonden om de club, op diverse fronten, te helpen. Dit was echter een heel beperkte groep. Wat vooral de reactie is zijn de mensen die wel van hun sport willen genieten, hun grootste recht, maar daar geen inzet voor willen tonen. Wel willen klagen, maar zelf geen actie ondernemen.
Hier is het afgelopen jaar geen kentering in gekomen. Schijnbaar heb ik niet correct de leden kunnen aanspreken op de verantwoordelijkheid die ze ook zelf hebben.

De vrijwilligers die we hebben zetten zich hard in en branden daardoor snel af, ook doordat er geen tot weinig support komt uit de gelederen. Er wordt veel verwacht, zonder zelf moeite te doen. Ook de persoonlijke benadering van de vrijwilligers laat vaak te wensen over. Voorbeelden zijn er te over, maar daar wil ik nu niet verder meer over uitweiden.

Ik hoop dat ik, door deze open brief en het ter beschikking stellen van mijn functie, eenieder de ogen kan openen. De club kan niet bestaan zonder haar leden, de leden kunnen niets zonder hun club. We kunnen groots zijn, maar dat vergt wel een brede inzet, want anders glijden we steeds verder af. Ik hoop dan ook dat de nieuwe voorzitter a.i. Ronald van Eenennaam op een brede steun kan rekenen en dat we tezamen deze club haar clubgevoel kunnen terug geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten