woensdag 15 september 2010

Vliegbewegingen

Ik besef me, door mijn twitter timeline, ineens de datum van vandaag: 9/11 , 11 september.
In 2001 was het de eerste september dat ik weer in Nederland was. Ik had nog een binding met Bonaire, was onderweg naar het Antillenhuis in Den Haag. rijdend over de A27 verbaasde ik me nog over een 747, en route naar Schiphol, die bijna stil in de lucht hing... vlak voor het nieuws in de lucht kwam met het bericht dat er "iets" was in New York.

Velen kunnen zich die dag nog herinneren, denk ik. Zo heeft iedereen van die dagen in zijn geheugen gegrift staan. Vaak met een persoonlijke achtergrond, soms ook de meer mondiale gebeurtenissen.

Nee, ik weet niet meer waar ik was bij WK finales, toen kabinetten vielen. Wel heb ik persoonlijke dagen, en alhoewel ik die vaak niet meer op datum kan zetten, koester ik ze, omdat ik ze kan terugroepen om degene die mij na staan bij mij te voelen.

Ik kan een heel verhaal houden over 9/11. Het is een dag als vele andere, maar met een extra lading, ingegeven door geschiedenis. Voor mij niet die van tolerantie en acceptatie, maar met die van communicatie, overleg, openheid. Alleen dan gaan we leren en begrijpen wat de ander beweegt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten