dinsdag 12 juni 2018

To ride or not to ride... Autokopen Deel2

Al denkend aan een rode corduroy jeans en hoe ik die zou kunnen bemachtigen reed ik met het kapje van de A5 omlaag weg bij de Alfa dealer. Wat liefde op het eerste gezicht leek te zijn, leek eigenlijk een wilde flirt te zijn, als het geen dag was geweest, bijna toch een one night stand. ik was er even in geweest, maar was er niet in geslaagd ons te binden...

Al dit overpeinzend vroeg ik me af wat er nog meer op deze wereld zou zijn aan vervoer dat mij de komende tijd moeiteloos van A naar H naar E zou kunnen brengen, met tussenstops in R. Plots dook voor me een ster op. Werd ik nu gelovig en moest ik naar Jeruzalem trekken... maar gelukkig zag ik door mijn zonnebril dat het ook een glimmend stuk blik was... in de vorm van een mercedes benz. ook deutscher kwalitat! Soll das es sein? Direct de auto aan de kant, De Samsung uit zijn cradle en toetsen "mercedes'... na wat geblink werd daar direct de locatie uit de google maps getoverd; Nog geen 5 km verderop! Vol enthousiasme stapte ik vol op het gas, om snel weer te remmen voor een flitspaal. Zou die power ook uit een Mercedes kunnen komen?

Onderwijl overpeinzde ik de andere Duitse opties. Een Golf passat... ofzo... of zo einer dreier, zoals ze dat noemen, een Beemer... misschien moest ik ook daar eens mijn blik op laten vallen? Het idee aan een golfachtige maakte me echter niet echt blij. Mijn hart sloot zich, alsof er een ex vriendin ijskoud voorbij liep. Daar werd ik niet warm van.. Een BeeEmWee? Direct kreeg ik de neiging om een ketting, tatoeage en pet aan te schaffen. ik betrapte me erop dat ik zelfs in de A5 de stoelleuning al achterover zette en dat ik mijn zonnebril wat verder op het puntje van mijn neus schoof. nee, ook dat riep nu niet direct de juiste associatie op.

Enigszins afgeleid door mijn overpeinzingen reed ik zowaar bijna de afslag naar de Benz dealer voorbij. Een forse ruk aan het stuur deed de Audi vlotjes en soepel de kruising oversteken. langzaam reed ik het parkeerterrein op; Zou ik hier wel met dat andere duitse merk mogen komen? Word ik niet direct met pek en veren van het erf geschopt door een ex-monteur van Lewis Hamilton? Voorzichtig stuurde ik een vrije parkeerplaats op en zette de motor uit, benieuwd wat deze showroom zou gaan brengen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten