maandag 5 december 2011

achterafgedachten sop


We zijn weer eens aangekomen in de laatste maand van dit jaar
Elk jaar weer geven we dan Sint, Piet en de Kerstman een grootst onthaal
Deze drie worden door velen als traditie of gezellig evenement vereerd
En er wordt dan ook zeer zwaar in hun komst geïnvesteerd

Echter, naast het veelvuldig materiaal gedrag
Is deze maand ook voor velen geestelijk een zwaar gelag
Gedachten dwalen dan terug naar gebeurtenissen eerder dit jaar
Want met al onze gevoelens zijn we lang nog niet klaar

We proberen niet alleen het jaar fysiek  af te sluiten
Maar willen onszelf ook geestelijk compleet eens door spuiten
Alle oude gevoelens gaan nog eens op de schop
En worden overgoten met een nieuwe “achterafgedachten”sop

Wat is geweest komt niet weer op dezelfde manier terug
Of het nu vrolijk en leuk was of een treurig gelach
Het leven, zoals plat gesteld, gaat nu eenmaal door
En volgt voor eenieder een ander spoor

Denk nog een keer terug aan alle leuke zaken
Waarvan je kaken weer in een lachkramp raken
Bedenk ook nog het trieste dat was
Wat je raakte, of misschien ook erg persoonlijk was

Vergeet het daarna niet, nooit meer
Maar berg het op, voor een andere keer
Want je leven wordt gevormd op elke dag
Dat je nog een ademteug naar binnen halen mag

Als je dan op een andere dag je gedachten weer laat gaan
En terugkomt op het verhaal dat je leven ooit heeft aangedaan
Dan denk je er aan terug met nog maar het idee
Dat je leven ook gevormd werd daarmee

Deze keer dus van mij eens weinig persoonlijk geklets
Alhoewel ook mijn leven dit jaar werd geraakt, ’t was zeker niet flets
Diep werd ik door veel van jullie geraakt
Soms positief, maar negatieve momenten heb ik ook wel meegemaakt

Ik denk daar op mijn momenten weer aan terug
Want ook dit jaar is bijna achter de rug
En zal dan lachen om wat mij goed beviel
En laat een traan om wat mij weer ontviel

Geniet, leef en maak je dus klaar voor het nieuwe jaar
Want 2011 is voor iedereen nu echt bijna klaar
2012 staat voor de deur, dus voor ik in mijn gedachten verdwaal
Alvast de allerbeste wensen voor jullie allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten