dinsdag 24 december 2013

kerstbericht 2013

De dag voor kerst, de laatste dagen van 2013 zijn ingegaan. Een periode van terugblikken, van overpeinzing, van bezinning en vooruitzien naar een nieuw jaar.

Terugblikken in dit jaar doet weer veel opkomen. Dit is dan niet chronologisch, maar zeer gevoelsmatig.

Natuurlijk in de eerste plaats het overlijden van mijn vader. Na een lang ziekbed heeft hij besloten dat het genoeg was. Begin dit jaar nog in het ziekenhuis, in januari iets opgeknapt maar toch geen verbetering in het ziekbeeld. Hij heeft het nog lang volgehouden, bleef lang positief, maar wist ook dat zijn strijd langzaam ten einde liep. Deel voor deel werden zijn barricades afgebroken totdat hij zelf de vlag streek. Hij is strijdend ten onder gegaan. Ik ben trots er op hem mijn vader te mogen noemen. Paps, ik hou van je...

Dan natuurlijk mijn eigen gezondheid. Wat een drama dit jaar! Voor het eerst in de ambulance, voor het eerst overnachten in het ziekenhuis, voor het eerst geopereerd... Blinde darm is eruit, hart is van binnen bekeken en goed bevonden, ogen zijn ontstoken geweest. Alles heeft een reden en een oorzaak en niet staat op zich. Ik kan er lang en goed over vertellen, maar laat het hier maar bij... als je alles wilt weten maken we er een vermakelijke avond van!

Naast Joop natuurlijk nog twee mensen die ons zijn ontvallen: Simon, die in juni te horen kreeg dat hij ernstig ziek was en dus deze kerst niet zou halen en Arie, oudste broer van Joop, die een respectabele leeftijd heeft bereikt. Ik zal aan beide ook met liefde terug denken. Beide hebben me helpen opgroeien.

Ook natuurlijk de leuke dingen van dit jaar, want geen traan zonder ook een lach!
Ik heb weer mogen genieten van de meiden van ZVL. Ik blijf waterpolo een mooie sport vinden (heb dit jaar voor het eerst sinds 3 jaar weer pijnloos gezwommen :) en als "teammanager" en begeleider bij de jeugd geniet ik regelmatig. Dank daarvoor!
Danique over naar HAVO4, geweldig gedaan! Daarnaast is en blijft ze een geweldige dochter. Een genot om om je heen te hebben. Goede vrienden, leuke groep. en natuurlijk 16 dit jaar, dus de afwachten wat dat gaat brengen :-)
Genieten was er dit jaar zeker bij: Van elkaar, met z'n drieen, ondanks de soms lastige tijden. Op vakantie, thuis, op de boot... We hebben weer mooie tijden gekend!
Overpeinzing ook genoeg. Zaken die zeker anders moeten, zeker op zakelijk gebied. Dit jaar al een stap gezet, kijken of we in 2014 de definitieve stap kunnen maken.

Volgend jaar... wensen genoeg, maar laten we niet te ver vooruitkijken. Veel van de goede zaken krijgen een voorzet en worden onverwacht ingekopt, andere zullen wat meer druk moeten hebben om tot een goede afloop  te komen.

Laat ik in elk geval iedereen om ons heen het allerbeste wensen voor 2014. Gezondheid, geluk, liefde en vooral veel, heel veel plezier met wat je doet, gaat doen of wilt doen.

Robert



Geen opmerkingen:

Een reactie posten